photo_2020-10-31_13-43-54

Ali ljudje slepo sledijo vladi, strokovnjakom in medijem?

Večina ljudi se ne zaveda, da je sistem programiranja človeškega uma star toliko kot človeška civilizacija in da se trenutno v resnici ne nahajamo na poti deprogramiranja samo zadnjih desetletij, ampak tisočletij obstoja človeške civilizacije. Vse to zahteva napor in čas, ki pa ga ljudje v večini primerov ne zmorejo zaradi privzgojene miselne lenobe in tempa življenja. Vse to je NAMEN SISTEMA!

Seveda to deprogramiranje ne moremo začeti z razlago o začetkih manipuliranja človeškega uma, ki bi bile za povprečnega človeka preveč abstraktne in s tem nedoumljive. Poleg tega pa resnico ne moremo dojemati z razumom, ampak s srcem. To kar želim s tem povedati je to, da je dojemanje mape resničnosti sveta, odvisno od naše mentalne kondicije oz. čustvene inteligence. No, pa da ne bi preveč zavlačevali, stopimo na pot razumevanja našega programiranja. Pot je dolga če nekdo želi razumeti današnjo situacijo, kjer smo priča temu, da tiste, ki slepo sledijo imenujemo ’OVCE’. Malo od nas ob tem pomisli, da je slepo sledenje staro vsaj toliko kot je stara živinoreja oz. udomačevanje in dresura divjih živali. A pustimo ’abstraktnost’ in se posvetimo bolj oprijemljivemu.

Ko sam pomislim kaj vse to zajema, kar malo pokleknem pred goro razumevanja. Sem sodijo tudi čustva žalosti, ki so posledica razumevanja kje smo kot človeštvo in kaj počnemo svojim otrokom in okolju na splošno. A naj odvržem to breme odgovornosti sedaj nate bralec in želim ti, da zmoreš sprejeti, razumeti in oprostiti drugim. Seveda na koncu boš moral oprostiti tudi sebi. Tu leži tvoja prav SVOBODA!

Torej, tako kot je bil Lenin, so tudi današnji voditelji držav in različnih inštitucij avtoritete, ki jim sledijo množice. Ob tem se ne zavedajo, da so prav ti ljudje sami tisti, katerih dojemanje avtoritete je na najvišjem nivoju. Večje kot je dojemanje avtoritete, pa je na drugi strani seveda POMANJKANJE SAMOZAVESTI  in zmožnost sprejemanja odločitev na podlagi lastne raziskave in zaključkov. Ljudje tako ne razumejo, da so slepi in da sledijo slepemu.

Slepi sledi slepemu

Pieter Buregel starejši, 1568

Rezultat tega stanja je zelo dobro predstavljen v eksperimentu ‘Poslušnosti do avtoritete’ iz leta 1961, katerega je opravil dr. Stanley Milgram, psihoanalitik na univerzi Yale. Rezultati so bili objavljeni v Miligramovi knjigi Obedience to Authority: An Experimental View (1974).

Psiholog iz univerze Yale in sošolec Philipa Zimbarda (Stanford prison experiment), Stanley Miligram, je leta 1963 opravil precej zanimiv poskus. Miligram se je usmeril na nagnjenost k poslušnosti do avtoritete, nasproti vlogi OSEBNE RASTI. Njegovo delo je bilo posledično racionaliziranje in opravičenje NACISTIČNIH ZLOČINOV genocida, saj so udeleženci teh zločinov svojo obrambo naslanjali na ‘POSLUŠNOST’ in trdili, da so ‘SAMO IZPOLNJEVALI POVELJA’, pod avtoriteto njihovih nadrejenih. Še tako na videz bleda trditev obtoženih na Nürnberških procesih, dobro izobraženih članov nemške aristokracije, pa so ti vanjo trdno verjeli. Eichmannovo sojenje je sprožilo vprašanje kako lahko bi bilo dobre in izobražene Američane (univerzitetna izobrazba) kondicionirati, da bi izvršili celo umor v zameno enostavnega ‘sprejetja in odobritve’.

Eksperiment so sestavljali tako imenovani ‘učitelji’ katere so najeli preko oglasov za 4.00 dolarjev na uro. Vsi ‘učitelji’ so imeli univerzitetno izobrazbo in tukaj je potrebno povedati, da so opravili samo hitro predstavitev dela, kar pomeni očitno nagnjenost k podrejanju zaznane ‘avtoritete’. ‘Učitelji’ so mislili, da so jih rekrutirali za sodelovanje pri psihološkem eksperimentu o raziskavi spomina in učenja. Rekrute so oblekli v bele laboratorijske halje in jim predstavili njihove subjekte, igralce, kateri naj bi bili najeti preko istega oglasa. Pravi subjekt (‘učitelj’) je imel nalogo usmerjati ‘učenje’ drugega ‘prostovoljca’ z uporabo električnega šoka kot učnega motivatorja. Tako igralec kot ‘učitelj’ sta prejela ‘vzorec’ 45 voltov šoka, da so postavili realistični ‘oder’. ‘Učiteljem’ je bilo povedano, da naj bi eksperiment raziskal učinek kaznovanja pri učenju. ‘Učiteljem’ so svetovali naj elektrošoke dvignejo za 15 voltov po vsaki napaki, ki jo ‘študent’ naredi med eksperimentom. Kontrolna plošča ‘učiteljev’ je imela 30 stikal, kateri so bili označeni z večjo jakostjo vse do 450 voltov. Vsako stikalo je imelo tudi opis kot je ‘rahli šok’, pa vse do ‘NEVARNOST:HUD ŠOK’. Končna dva stikala sta bila označena z ‘XXX’. S tem subjekt ni bil neveden potencialnih posledic svojega početja. V drugi sobi je sedel ‘študent’ katerega je ‘učitelj’ lahko slišal pri stokanju zaradi bolečin. ‘Študentje’ (igralci) so se pretvarjali da so neumni in si s tem prislužili vedno večji šok, bolečino, trpljenje in nezavest. ‘Učitelji’ so se podredili ‘avtoriteti’ v ozadju vse dokler njihovo početje ni bilo na ravni sadistov in morilcev. V resnici ‘študentje’ niso prejemali večjih šokov vendar pa se ‘učitelji’ tega niso zavedali saj so igralci prepričljivo igrali vedno večje bolečine. Vodja eksperimenta je bil v isti sobi kot ‘učitelj’ in vsakič ko je ‘učitelj’ vprašal ali naj nadaljuje z eksperimentom, ga je ta le verbalno vzpodbudil z: ‘NADALJUJTE Z EKSPERIMENTOM.’

Zanimivo je ali pa tudi ne, da kljub temu, da je študija pokazala obstoj nagnjenosti ljudi, da se podvržejo že slabotni, oziroma domnevni avtoriteti, kaj šele grožnji ali notranjim strahovom, to ni sprožilo kakršnega koli ukrepanja npr. izobraževalnih inštitucij. Psihoanalitiki tistega časa, so napovedovali, da bi med sprevržene norce sodilo 2% populacije. Napovedali so, da večina subjektov ne bo šla preko 150 voltov, ko so ’igralci-žrtve’ prvič jasno zahtevali svojo izpustitev. Psihoanalitiki so pričakovali, da bo 4% ‘učiteljev’ nadaljevalo do nivoja simuliranih 300 voltov in ocenili, da bi največjo napetost uporabila samo PATOLOŠKA OSEBNOST (1:1000).

Neverjetno je tudi to, da se subjekti niso vprašali že na začetku zakaj je vodja eksperimenta potreboval nadomestnega ‘učitelja’ za vodenje eksperimenta. No, rezultat je bil ta, da je smrtonosni električni šok zadalo 65% ‘učiteljev’, ob tem, da so vsi šli do 300 voltov!

Torej, izobraženi posamezniki so v 65% postali morilci za vsega 4.00$ na uro. Ta primer dobro oriše stanje ‘izobraženih’ ljudi, kateri sami zase v večini primerov menijo, da se jih ne da manipulirati kot tiste neizobražene, v večini, religijsko vzgojene ljudi. Razlike pri dojemanju avtoritete, vidne ali nevidne, pa med njimi praktično ni! Ta skupina ljudi slepo verjame v svojo državo, njene voditelje, v avtoriteto znanosti, uradnim medijem in meni, da ima z rednim sledenjem novicam popoln pregled in nadzor nad situacijo v državi. Resnica pa je ta, da VEČINA LJUDI SLEPO SLEDI AVTORITETI in da jih je 65% takšnih, ki so brez nasprotovanja ali globljega premisleka na ukaz pripravljeni nekoga celo umoriti. To je zastrašujoče spoznanje, ki ga ne zmore dojeti vsak. Tisti, ki ga sprejme, se mu zamajejo tla pod nogami in tisti, začne dvomiti o vsem kar razume o tem svetu in o samemu sebi oz. o tem kar je mislil, da razume. Tukaj se začne začetek deprogramiranja in odstiranja debelih PLASTI LAŽI, ki je več kot le neprijetno in boleče. Zaradi te bolečine, čustvene stiske, ljudje raje ubogajo in sledijo  oblastem in ostalim avtoritetam, kot da bi se soočili z resnico. Tako ne sprejmejo odgovornosti in BREZ ODGOVORNOSTI NI SVOBODE!

Od kod izvira ta program pa nadaljujemo naslednjič, ko predstavimo bistveni mehanizem obstoječega izobraževalnega sistema in spoznamo, kaj je mislil Vladimir Iljič Lenin ko je dejal:

Dajte mi štiri leta za učenje otrok in seme, ki ga bom posejal ne bo nikoli izkoreninjeno.                                                                                                                                   

 

Comments are closed.